این ساعت روکش طلای سفید را با 23 قیراط الماس تراش خورده در خود جای داده است و از مشخصات سخت افزاری آن داشتن پردازنده اینتل(Atom Z34XX) با 4 گیگ حافظه داخلی با 512 مگابایت رم، در کنار اتصالات NFC، وای فای، بلوتوث است.
شیشه با ضخامت 2.5 میلیمتر تعریف شده و اسکرین از نوع امولد 1.39 اینچی با رزولوشن 400 در 400 پیکسل است.
فناوری هپتیک، جی پی اس، گام شمار نیز دارد و با باتری 345 میلی آمپر ساعت تا یک روز شارژ نگه میدارد.



به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت businessinsider ، برخی از کاربران طی چند هفته و روزهای گذشته در فضای مجازی اینترنت گزارش هایی را منتشر کرده اند که نشان دهنده مشکل باتری پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ است.
کاربران در این گزارش ها عنوان کرده اند که باتری گوشیشان پس از آنکه نیاز به شارژ شدن پیدا می کند، دیگر شارژ نمی شود.
غول تکنولوژی سامسونگ با اینکه به کاربرانش قول داده بود دیگر تجربه و مشکل باتری گوشی های گلکسی نوت ۷، پرچمدار قبلی این شرکت کره ای، دیگر تکرار نخواهد شد، اما این بار نیز با دریافت چنین گزارشهایی شاهد آن هستیم که پرچمدار جدید گلکسی نوت ۸ نیز خالی از مشکل باتری نیست.
شرکت سامسونگ در پاسخ به چنین اظهارات و گزارشهایی که از سوی کاربران و مصرف کنندگان گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ منتشر شده است، اعلام کرده که علاوه بر اینکه از مشکل یادشده آگاه و مطلع است، گوشی کاربرانی را که با چنین مشکلی مواجه شدهاند، تعویض خواهد کرد.
در تمامی این گزارشها یک عامل مشترک وجود دارد که موجب شده است گوشی هوشمند و جدید کاربران دیگر شارژ نشود. این عامل مشترک آن است که زمانی که شارژ گوشی آنها به صفر درصد می رسد و گوشی خاموش می شود، دیگر حتی با اتصال به شارژر برق هم دیگر شارژ نمی شود.
به عبارتی دیگر، به نظر می رسد باتری گوشی گلکسی نوت ۸ نباید به صفر درصد شارژ برسد وگرنه حتی با اتصال به شارژر برق نیز، گوشی مذکور دیگر روشن نمی شود. یکی از کاربران در تشریح این موضوع گفته است:"من حتی سعی کردم با چندین کابل شارژ گوشی خود را شارژ و روشن کنم اما بنظر می رسد گوشی من همان آجر شده است".
یکی دیگر از آنها می گوید:" من حتی از شب تا صبح گوشی ام را به شارژ برق متصل کردم اما دیگر روشن نمی شود".
کارشناسان و متخصصان شرکت کرهای سامسونگ در وب سایت اختصاصی خود این شرکت سعی در کمک به کاربران در تعمیر گوشی هایشان داشته اند اما به نظر می رسد همچنان گوشی هایشان با مشکل خاموش ماندن و شارژ نشدن مواجه است.
شرکت سامسونگ طی بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرده است که هنوز نمی تواند در رابطه با این موضوع اظهار نظر کند اما کاربران در صورت مواجهه با مشکل مشابه می توانند با مرکز تماس با مشتریان این شرکت ارتباط برقرار کنند.
اندکی پس از رونمایی و عرضه این پرچمدار زیبا و جدید، گزارش های زیادی از سوی کاربران و مشتریان این گوشی پرچمدار سامسونگ در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد نوت ۸ به هنگام اجرای چند برنامه همزمان هنگ میکند و این امر موجب نارضایتی بسیاری از کاربران این گوشی جدید شده است.
به نقل از انگجت، این گوشی رازر از پخش فیلم با استفاده از خدمات نتفلیکس با کیفیت اچ دی آر پشتیبانی می کند و صدای فیلم ها را نیز به صورت دالبی دیجیتال ۵.۱ پخش می کند. لذا افراد در زمان مشاهده فیلم از طریق این گوشی خود را در مرکز رویدادها و حوادث تصور می کنند.
این گوشی که Razer Phone نام دارد می تواند تصاویر ویدئویی را باکیفیت فوق العاده HDR۱۰ نیز پخش کند. این استاندارد این امکان را بهوجود میآورد که هر سکانس یا حتی فریم از یک فیلم به صورت جداگانه تنظیم کیفیت شود تا لایه های بیشتری از هر تصویر قابل مشاهده باشند. در نتیجه نمایشگر تصاویر زنده تری را به نمایش میگذارد، به علاوه صحت رنگ و کنتراست بهتری نیز به دست میآید.
این اولین بار است که یک گوشی از دو استاندارد HDR۱۰ و Dolby Digital ۵.۱برای پخش تصویر و صدا پشتیبانی می کند. در گوشی یادشده از نمایشگر ۵.۷ اینچی IGZO شرکت شارپ استفاده شده که دارای نرخ تازه سازی صفحه ۱۲۰ هرتز است و همین امر نمایش دقیق جزئیات به خصوص در صحنه های پربرخورد و اکشن را ممکن می کند.
شرکت سازنده تغییراتی در دوربین و تنظیمات امنیتی این گوشی هم به وجود آورده که قرار است در روزهای آینده در این زمینه اطلاع رسانی شود.
این برنامهنویس که کد مخصوص را روی سایت گیتهاب گذاشته میگوید با ارسال لینک روی آی مسیج میتوان باعث کِرَش کردن گوشی آیفون اپل شد.
وی در حال قراردادن کدهای تصادفی روی آیفون بود که این باگ را کشف کرد.
آبراهام میگوید این کد مخرب روی آیفون 5 اس و ایکس و آی او اس 10 تا 11.2.5 تست شده و آنها را درگیر کرده است.
سخنگوی اپل ضمن تایید این مشکل، گفت وصله امنیتی چند روز آینده به صورت آپدیت نرمافزاری به گوشیهای آیفون خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، اکثر مرورگرها دارای یک مدیر گذرواژهی داخلی هستند. مدیر گذرواژه ابزاری جهت ذخیرهسازی اطلاعات ورود در یک پایگاه داده و پرکردن فرمها یا ورود خودکار به سایتها با استفاده از اطلاعات موجود در همان پایگاه داده است. کاربرانی که قابلیت بیشتری میخواهند بر مدیران گذرواژه مانند LastPass،KeePass و DashLane تکیه میکنند. این مدیران گذرواژه قابلیتهایی را اضافه میکنند یا ممکن است به عنوان افزونههای مرورگر یا برنامههای میزکار نصب شوند.
تحقیقات شرکت Priceton در گزارش مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانهای) نشان میدهد ردیابهای وبی که بهتازگی کشف شدهاند برای ردیابی کاربران از مدیران گذرواژه سوءاستفاده میکنند. اسکریپتهای ردیابی از ضعف مدیران گذرواژه سوءاستفاده میکنند.
در این روش، ابتدا کاربر از یک وبسایت بازدید و یک حساب کاربری ثبت میکند و اطلاعات را در مدیر گذرواژه ذخیره میکند. اسکریپت ردیابی در پایگاههای وب شخص ثالث قرار داده شده و از طریق وبسایت اصلی اجرا میشود. وقتی کاربری از آن سایت بازدید میکند، فرمهای ورود به سایت به صورت مخفیانه توسط اسکریپت ردیابی، در سایت تزریق میشوند.
اگر سایت مطابقی در مدیر گذرواژه یافت شد، مدیر گذرواژهی مرورگر اطلاعات را در آن پر خواهد کرد. اسکریپت ردیابی نام کاربری را شناسایی، آن را درهمسازی (hash) میکند و برای ردیابی کاربر به کارگزار شخص ثالث ارسال میکند.
شکل زیر روش کار را نشان میدهد:

محققان دو اسکریپت متفاوت را که برای سواستفاده از مدیران گذرواژه طراحی شدهاند تا اطلاعات قابل شناسایی کاربران را دریافت کنند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادهاند. این دو اسکریپت AdThink و OnAudience نام دارند و فرمهای ورود مخفی را در صفحات وب تزریق میکنند تا دادههای نام کاربری را از مدیر گذرواژه مرورگر بازیابی کنند.
قبل از اینکه وارد رابط تبلیغات گوگل ادوردز شوید، باید خود را با فهرست مناسبی از کلمات کلیدی مجهز سازید تا بتوانید کوشش های خود را به شیوه مناسبی هدایت نمایید. در باره کلمات کلیدی که مشتریان متعلق به کاربرد می کنند خوب اندیشه کنید. مهم ترین مشکل مشتریان شما چیست؟ چگونه محصولات و خدمات شما می تواند این مشکلات را برطرف سازد؟ چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم؟ به عنوان نمونه فرض کنید شرکت شما تراکتورهایی را به فروش می رساند که با انرژی شمسی پیشه می کند. شدنی است مشتریان شما به دنبال کلمه هایی همچون تراکتورهای دوست دار پیرامون زیست باشند. در چنین شرایطی اگر کمپین شما در مورد عباراتی همچون تراکتورهای انرژی خورشیدی باشد هرگز تبلیغتان دیده نخواهد شد.
درک تفاوت بین واژه ها کلیدی عمومی و خاص:
بسته به اینکه منظور کمپانی یا سازمان شما از تبلیغات در گوگل چیست می توانید در باره استفاده از کلمات کلیدی عمومی یا خاص تصمیم بگیرید. به عنوان مثال اگر کمپانی شما فقط در فروش تراکتورهای شمسی بازرگانی تخصص و چیرگی دارد، شدنی است بخواهید از کلمات کلیدی دم درازی بهرهگیری کنید که برای آن نیاز در نظر گرفته شده است. به این سوژه خوب اندیشه کنید. اگر از عبارت عمومی همچون تراکتور کاربرد کنید، از جستجو کنندگانی شدامد به دست می آورید که به تعقیب تراکتورهای الکتریکی تجاری، تراکتورهای گازی اختصاصی و تراکتورهای خورشیدی تجاری و صنعتی هستند. اما به خاطر داشته باشید افرادی که به تراکتورهای الکتریکی یا تراکتورهای گازی علاقه مند هستند و بر روی تبلیغ شما کلیک میکنند و درنتیجه بودجه تبلیغاتی شما را نابود خواهند کرد. زیرا این کسان بخشی از مخاطبان منظور شما نیستند. برای اینکه بتوانید با چنین مشکلی مبارزه کنید، بهتر است لیستی از واژه ها کلیدی منفی را برپایی نمایید که نشانه می دهد تبلیغ شما برای چنین کلماتی نباید نما شود.
چگونه در گوگل تبلیغ کنیم
انتخاب کلیدواژه ها بر بنیاد ناحیه جغرافیایی:
اگر کسب و کار شما تنها در یک منطقه خاص کار و جنبش می کند باید از منظور گیری جغرافیایی در کمپین های تبلیغات گوگلی خود کاربرد کنید. به عنوان مثال اگر یک کمپانی ویژه در طهران فعالیت می کند، به دست آوردن مشتریان نهفته از این ناحیه از مملکت زیاد ارزشمند خواهد بود. برای اینکه خرج خود را بر روی کلیک های ناپسند به هدر ندهید، بهتر است از کلمات کلیدی پسندیده به همراه موقعیتی استفاده کنید که مخاطبان ویژه شما را منظور قرار می دهد. به عنوان نمونه طراحی سایت در تهران.
استفاده از آلت کیورد پلنر در ادوردز:
اگر نمیتوانید کلیدواژه های مدنظر خویش را برای کسب و کار موجود پیدا کنید، می توانید از ابزار کیورد پلنر گوگل ادوردز بهره مند شوید. این افزار ایده هایی را در مورد واژه ها کلیدی ارائه می کند. زمانی که در این دست موزه پیمان دارید، لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید متعلق به برای فرآوری ایده اغلب استفاده کنید را تایپ نمایید. به عنوان نمونه اگر پیشه شما فروش مبلمان است بهتر است شغل خویش را از کلمه های عمومی همچون صندلی یا مبل نخست کنید. بعد از اینکه بر روی Search کلیک کردید، گوگل دیگر واژه ها کلیدی مانند را فرآوری می کند. در ستون بالا و سمت چپ، می توانید سه کلمه وارد شده را نگریستن کنید.
این اسکریپتها هشها را محاسبه و آنها را به کارگزار شخص ثالث ارسال میکنند. این هش برای ردیابی کاربران در سایتها بدون استفاده از کوکیها و دیگر فرمهای ردیابی کاربر استفاده میشود. ردیابی کاربر برای تبلیغات آنلاین کارایی فراوانی دارد. شرکتها از این اطلاعات برای ایجاد نمایههای کاربر که علایق کاربر را بر اساس تعدادی از عوامل، برای مثال بر اساس سایتهای بازدیدشده (ورزش، سرگرمی، سیاسی، علمی) شناسایی میکند، استفاده میکنند.
محققان بیش از ۵۰ هزار پایگاه وب را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادهاند و در هیچ یک از آنها روبرداری از گذرواژه را مشاهده نکردند. آنها اسکریپتهای ردیابی را در ۱۱۰۰ پایگاه وب از یک میلیون پایگاه وب اول الکسا یافتند.
جهت حفاظت در برابر وب فرم ورود، کاربران میتوانند مسدودکنندههای محتوا را نصب کنند تا درخواستها به دامنههایی که به آنها اشاره شده است را مسدود کنند. روش دیگر غیر فعالسازی پر کردن خودکار دادههای ورود به سایت است.
به گزارش ایسنا، در پی انتشار یک بدافزار بین کاربران تلفنهای همراه اندرویدی کشور با عنوان «فیلترشکن آمدنیوز» و ادعای انتصاب آن به نهادهای دولتی، بررسی فنی برای شناخت ماهیت و چگونگی عملکرد آن در مرکز ماهر صورت گرفت که خلاصه نتایج این بررسی در این گزارش آمده است.
اوایل دی ماه ۱۳۹۶، لینک یک برنامه اندرویدی از طریق پیامک در مقیاس وسیع توسط کاربران تلفن همراه کشور دریافت شد. این اپلیکیشن پس از اجرا، به تمام مخاطبین کاربر، پیامکی حاوی لینک دریافت این فایل را ارسال کرده و سپس همه مخاطبین را حذف میکند. اپلیکیشن ساختار و طراحی ابتدایی و ساده دارد.
غیر از عملکرد شرحدادهشده، هیچ قابلیت و عملکرد دیگری در این اپلیکیشن وجود ندارد. این برنامه هیچ گونه ارتباط اینترنتی نداشته و قابلیت سرقت اطلاعات و تماس با سرورهای کنترلی وجود ندارد. همچنین لینک ارسالی توسط پیامک بر بستر سرویس ابری شرکت آمازون بوده که در حال حاضر غیرفعال شده است بنابراین هرگونه ارتباط این بدافزار با نهادهای دولتی رد میشود.
مشخصات فایل مورد بررسی به صورت زیر است:

اجرای برنامه
اجرای این برنامه در محیط آزمایشگاهی صورت گرفت. پس از نصب، برنامهای با عنوان VPNSecure به فهرست برنامهها اضافه میشود. با اجرای این برنامه پیغام خطایی مبنی بر عدم سازگاری برنامه با این تلفن همراه توسط برنامه نمایش داده میشود.

به طور همزمان بدون دخالت کاربر، به تمام مخاطبین کاربر پیامکی حاوی لینک دریافت این فایل ارسال شده و سپس همه مخاطبین حذف میشوند. در همین زمان به مدت ۶۰ ثانیه حالت لرزش تلفن به صورت پیوسته فعال میشوند.پس از آن نیز صفحهای ای حاوی لوگوی آمدنیوز هر چندثانیه یک بار روی صفحه نمایش داده میشود.

تحلیل داینامیک
برای بررسی دقیقتر برنامه نتایج اجرای آن در یکی از سندباکسهای آنلاین مشاهده شد. جستجو نشان داد این برنامه در تاریخ ۱۵ در ماه روی سندباکس آنلاین koodous.com بارگزاری شده است.
مهمترین نکات قابل برداشت در نتایج این تحلیل داینامیک در جدول زیر ارائه شدهاند.

هچنین نتایج تحلیل این سامانه نشان میدهد که برنامه تحت بررسی هیچ فعالیت شبکهای ندارد.

تحلیل استاتیک (تحلیل کد)
مهندسی معکوس برنامه و مطالعه کدهای آن ضمن تایید نتایج تحلیل داینامیک، نتایج زیر را به دست میدهد.
عملکرد برنامه در یک سرویس و دو صفحه activity خلاصه میشود. هیچ رفتار و قابلیت دیگری اضافه بر موارد شرحدادهشده در برنامه پیادهسازی نشده است.
عملکرد ارسال لینک به مخاطبین از طریق پیامک، فعالسازی لرزش و حذف مخاطبین در سرویس MyService پیادهسازی شده است.
نحوه پاکسازی
درصورت آلودگی به این بدافزار، کافی است از طریق Setting قسمت apps، نسبت به متوقفسازی و حذف اپلیکیشن با عنوان VPNsecure اقدام کنید.

پس از عرضهی رسمی ویندوز ۱۰، شرکت مایکروسافت به مدت یک سال اجازهی بهروزرسانی رایگان از نسخههای ۷، ۸ و ۸.۱ به این نسخه میداد. پس از گذشت مدتی از پایان این مهلت، ردموندیها دوباره تصمیم گرفتند بهروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران ویندوزی قرار دهند تا از این طریق، جامعهی کاربری ویندوز ۱۰ با افزایش آماری همراه شود. حال مهلت دوم بهروزرسانی رایگان به پایان رسیده است و از امروز به بعد، کاربران برای نصب ویندوز ۱۰، باید اقدام به خرید این سیستمعامل کنند.
پیشتر مایکروسافت اعلام کرده بود که این مهلت تنها تا تاریخ ۱۰ دیماه اعتبار دارد؛ اما برخی از کاربرانی که از ویژگیهای کمکی ویندوز، مانند Narrator و ... استفاده میکنند، تا امروز امکان بهروزرسانی به آخرین نسخهی ویندوز داشتند.
از نقطهنظر مایکروسافت، مشتریان برای بهرهمندی از آخرین بهروزرسانیهای امنیتی و ویژگیهای جدید باید به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند. با این حال براساس آمار NetMarketShare تا جولای ۲۰۱۶، تنها ۷ درصد از کاربران حاضر به ارتقاء نشدهاند.
باتوجه به این موضوع که هدف مایکروسافت دسترسی به ۱ میلیارد کاربر برای ویندوز ۱۰ است، باید عملکرد این شرکت در قبال ویندوز ۱۰ را در ماههای آتی مشاهده کرد.